kenapa dia tak pedulikan aku


Jadi sebagai suami kau pun kena kuat. Aku tidak akan mengabaikanmu jika kau menghargaiku aku tidak peduli karena kau yang membuatku berhenti peduli.


Pin On Agama

Dulu dia blah tinggal kita ternganga macam tu ja takde sebab takde alasan.

. Menyapa bertanya untuk gamatkan keadaan. Suami dia accident tak boleh kerja dan dia pun memang suri rumah. Mengenalnya aku menjadi memiliki tujuan hidup.

Aku dah tawar hati. Masalahnya masa tido tu isteri saya ada usik2 saya mungkin nak ajak bersama tapi saya buat tak tahu je sampai la saya tidur. Dalam tak sedar aku sendiri tak tahu macam mana hati aku boleh jadik tawar setawarnya pada dia.

Dah malas ambil port. Perkara Terbaik Untuk Mencapai Kebahagiaan. Jangan mudah mengalah dengan emosi kau.

Aku Diam Aku Pendam. Aku tak tahu kenapa Nenekku tega melakukan pesugihan tapi derita yang akan di tanggung cucunya ga pernah ia hiraukan kenapa ia tega melakukan semua ini kemarahan meliputiku bagai kobaran api. Dari jauh berderum enjin kereta Subaru Impreza WRX warna biru milik Ikmal.

Aku begini jangan lupa bahwa itu aku belajar dari kamu. Aku sikit pun tak mintak duit dia. Kamu menginginkan dia untuk lebih menunjukkan perasaannya.

Kenapa perlu bawak mulut. Kenapa perlu bercerita dengan orang lain. Tapi entah kenapa dia nak duduk dengan Iman.

Dah give up kot. Misalnya tetiba dia request nak fren balik lepas kene unfriend dasar tak malu ehh melalut. Dia boleh je datang tak perlu pedulikan larangan Lala semalam.

Kadang-kadang aku ibarat orang asing di rumah aku sendiri. Aku rasa seronok sangat sangat. Cuma apa yang membuatkan saya terkilan dan sedih bila melibatkan anak.

Esoknya saya pegi keja macam biasa. Tapi kenapa dia tak nak faham yang saya pun penat. Dia tak akan mudah mengalah.

Kau harus ikhlaskan hati dan sentiasa bersangka baik dengan setiap takdirnya walaupun hatimu ada saatnya kecewa. Kalau kami keluar berjalan-jalan pun mood suami sentiasa tidak baik. Kenapa aku cakap tak salah.

Dia taknak aku setia pada orang yang x hargai aku. Ye saya faham dia penat kerja. Serius aku terasa gila.

Lepas tu aku ada jumpa orang susah haritu perempuan anak 5. Semua aku yang belanja. Aku betul2 tak tahu kenapa aku leh jadik tawar hati pada dia.

Jangan pernah menyalahkanku karena yang seharusnya disalahkan itu kamu kamu yang tak mau peduli dan tak mau menghargaiku. Dia wanita yang terkuat aku pernah jumpa. Kita pun tak diberi peluang nak bersuara.

KENAPA HIDUP AKU TAK MACAM DIA. Tak dia tak akan tinggalkan kau. Dia Maha Mendengar Dia Maha Mengatur dan Dia Maha Penyanyang.

Cemburu tengok kejayaan rakan sebaya bahkan yang lagi muda dari aku. Bila lebih banyak kesakitan dan kesedihan yang dia rasa berbanding kebahagiaan tak salah kalau kita lepaskan dia pergi. Aku tunggu di perhentian bus.

Jom kita pergi Jusco. Selama hari nie kalau jalan-jalan di IOI City Mall Putrajaya tu cuma mampu hai-hai je. Sampailah satu hari Isteri masuk bilik isteri saya menangis dan mohon ampun tapi saat itu saya dah tak ade hati kat dia.

Tapi kalau tak datang masalah jadi lebih besar. Mungkin masa tu baru kekuatan aku cukup untuk menampung kekecewaan aku. Ok back to topic.

Maklumlah makanan daging-daging steak nie kategori makanan mewah bagi aku. Harapnya bisnes aku ni masyuklah ya. Diorang tak pedulikan aku dah.

Pergi bersiap kita pindah makmal baru Tsana perlahan bangun untuk bersiap. Tiada tempat untuk meluah. Aku juga kerja jangan bagi alasan letih untuk tak pedulikan aku.

Boleh dikatakan setiap hari saya kena tunggu dia balik kerja baru la time. Tapi tunggu dulu Bela. Orang bilang cinta itu sayap kebebasan itu langit.

Aku pun tak perlu fikir banyak benda yang berkaitan dengan diorang lagi. Kadang-kadang rasa macam tak adil Astaghfirullah. Hubungan aku dengan Allah aku terabai Maksud kau.

Aku sampai tak makan seminggu dia seolah tak pedulikan aku Aku cakap dia kena settlekan untuk beritahu dekat family aku sebab aku tak kan cakap sendiri bukan aku yang buat hal walaupun hati aku meronta ronta nak call mak aku sendiri tapi aku tahan sebab nak suruh dia bertanggungjawab dan beritahu sendiri. Tapi sekarang rasanya semua tu dah tak perlu kowt. Kau mencari dan mencari sehingga kau mengerti.

Advertisement Aku merasa jadi wanita paling beruntung saat dekat dengan dia. Aku cuma kena fikir macam mana nak kembangkan bisnes aku ni. Actually tak salah nak terima dia kembali dalam hidup walaupun dulu dia blah tanpa sebab.

Saya tak berapa kisah kalau dia tak pedulikan saya. Tak lama tu aku dengar cerita dia dh break ngan adik angkat aka boyfriend dia tu. Masuk nya tak pernah.

Dan aku fikir-fikir balik Allah beri yang terbaik untuk aku. Kalau dia tahu macam ni sudah pasti dia langsung tak datang. Aku balas senyuman Ikmal sambil kaki melangkah masuk ke alam kereta.

Sedangkan banyak benda yang aku lalai. Dia benarkan aku tahu kebenaran setelah setahun. Bukan takut apa takut harga dia mahal.

Harga pon sudah pasti tinggi. Dia merayu dekat aku cakap anak anak dia banyak hari dah tak minum susu Kau bayangkan aku nak makan minum pun sakit. Aku tiada tempat berborak.

Fiya sekarang perlukan doa dan semangat dari kau untuk dia teruskan berjuang Aku nak teman diaaku nak pergi sana balik. Kamu tahu bahwa dia sebenarnya memperhatikanmu tapi entah mengapa rasanya ada yang kurang. Bagi kamu yang sedang PDKT dengan gebetan pasti kamu kesal karena sinyal-sinyal cinta yang kamu berikan nggak mendapat respons yang diharapkan.

Ikmal menolah seketika wajah aku. Jangan Takut Lepaskan Dia Pergi Ikhlaskan Perpisahan Itu. Saya tak pedulikan dia pun dan malam tu saya tidur awal.

Dia penyabar dan yang paling tau isi hati aku. Kalau dulu mungkin aku boleh cuba hidupkan suasana. Aku ada impian nak beli rumah kedai dan bayar loan rumah kedai supaya aku tak perlu menyewa lagi.

Dia selalu membuat aku tertawa ga peduli apapun kondisi atau masalah yang sebenarnya dia hadapi saat itu baginya yang penting aku bahagia. Kenapa dia tak cakap depan depan. Tapi aku tak sampai hati.

Dengan cara ini kau akan mampu untuk ketemu lembaran hikmah dalam hidupmu. Ni pun bersyukur ada duit dari kerajaan sikit. Akhirnya jejakkan kaki juga aku ke restoran New York Steak Shack nie.

Time tu mula la dia nk. Lepaskan dia terbang bebas mencari kehidupan dan kebahagiaan dia sendiri walaupun bukan bersama kita. Bukan sekali dua tapi berkali-kali persoalan macam ni datang dalam fikiran aku.



Karena Aku Peduli Tahu Orang


Puisi Diam


Pin Page


Ketidakpeduliannya Kutipan Pelajaran Hidup Kata Kata Indah Kutipan Kata Bijak


Pin By I Am Liberosis On Photography Byyy Me Tahu Perasaan


Rindu 12


Semoga Saja Budysatriaa Bagaimana Cerita Doamu Hari Ini Masih Adakah Namaku Dalam Bagian Doa Doamu Kamu Gak Usah Taku Kata Kata Motivasi Takdir


Pin Page


Pin Page


Terhibur Dengan Kata Sendiri Euy


Pin Page


Pin On Quotes


Login


Pin By Indh On Bahasa Quotes Kutipan Terbaik Kata Kata Kutipan Buku


Matius 17 20 Ia Berkata Kepada Mereka Karena Kamu Kurang Percaya Sebab Aku Berkata Kepadamu Sesungguhnya Sekiranya Kata Kata Indah Kutipan Bijak Kata Kata


Motivasi Hidup Sukses Kenapa Dia Tidak Ibadah Baik Usaha Tapi Beruntung Youtube Motivasi Hidup Bijak


Pin Page


Kembali Dan Menyapa

Related : kenapa dia tak pedulikan aku.